2014. már 26.

A bűz

írta: Bonyolító
A bűz

Egyáltalán nem akartam erről írni. Egyáltalán nem erről akartam írni. Írni sem akartam. Aztán írnom kellett. Segítséget kérni, mert azt hittem megfulladok.

Nem igaz, hogy egyedül voltam. A családom, barátaim, ismerőseim érezték. A lakótársaim nem. Ők nem az orrukon vesznek levegőt. Nem a szemükkel látnak és nem a fülükkel hallanak. Három lépcsőházból álló társasházban csak a családom és én élek. Mi élünk. A többiek pedig ... a többiek ...vannak. Mint egy darab szar.

A szar, ami bűzlik. Már két hete.

Először azt hittem hulla, de annak más szaga van. Körbeszimatoltam és nem volt hulla a lépcsőházunkban. Fekálialé sem folyt ki egyetlen ajtó rése alatt sem. Aztán a feleségem egy szép nap azt kérdezte: „- Te nem érzed, hogy az utcán is büdös van? Egészen ki lehet érezni.”

Ha azt mondtam volna neki, hogy nem érzem én is a fenti szarok közé sorolódtam volna be, ezért hazudtam neki. Pedig én csak zárt térben éreztem, de ott nagyon. Bekúszott a kisszobába is. Bekúszott és tanyát vert. Megrekedt. Csak az ablakon tudtuk kikergetni, de akkor meg fáztunk.

 child-192713_180.jpg

forrás:pixabay.com

 

Aztán jeleztem a közös képviseletnek. Nem tudtak róla. Erről sem. Megzúdítottam őket a szívfájdalmammal. Az ügyintéző egykor lakótársunk volt, ma már csak szimpla tulajdonos és mindenféle trokhár alakoknak adja ki lakását, akikkel éjjelente kergetőzök. Ha nincs szarszag. De most van. Rá lehet könyökölni. Hogy biztosak legyenek dolgukban körül kellett írnom milyen jellegű a bűz, de kifogtam rajtuk, mert bűzkörülírásban isteni vagyok. Nálam jobban bűzt nem ír körül senki.

Később telefon, a vízművek értesítve, jönnek, átmossák a rendszert, mert összegyűlhetett a trutymó és.....

 

Persze, hogy összegyűlhetett, hiszen a csövek jobban el vannak meszesedve, mint egy 90 éves aggastyán szívkoszorúere meszesedve. Csoda, ha átcsorog rajta valami. Olyan lehet belülről, mint a smirgli, amibe minden szar beleakad. Pont az. Meg a szétázott toalettpapír, meg amit még képesek lenyomni a WC-n.

Azok, akik két hete nem éreztek semmit. Biztos megszokták már a szarszagot. A bűzt.

Túl közel van az orruk a szájukhoz.

Szólj hozzá

butaság szomszéd lustaság közöny igénytelenség bűz nemtörődömség