2014. feb 16.

Az arculatnak tervezésirül

írta: Bonyolító
Az arculatnak tervezésirül

Nehezen kigazdálkodható anyagi forrásokat áldoznak cégek arculatuk kialakítására. Kampányokat folytatnak, hogy megismertessék és elfogadtassák magukat. Logókat terveztetnek, rendezvényeket, parádékat szerveznek, szponzorálnak számtalan nemes és kevésbé felemelő kezdeményezést - a kábítószer kereskedelmet ide nem számítva - magyarán majdnem mindent, a mindennél többet tesznek azért a kedvező üzleti pozícióval járó ismeretségért.

Aztán egy szép napon logót, arculatot, imázst a hátuk mögött felejtve, hagyva, egy jól bejáratott termék nevét egy teljesen magyartalan, a magyar fülnek idegen kifejezésre cserélik.

Ez még önmagában nem lenne akkora baklövés, mintha kétszer akkora lenne, de ráadásul súlyos milliókat költenek arra, hogy mindezt a tényt egy unalomig ismételt reklámban adják a vásárlóközönség tudtára. Dupla öngól tehát, 2:1 a vásárlók javára (?)

Biztosan én látom rosszul, hogy egy nemzetközi keksz és ostyagyár magyarországi leányvállalatának régóta futó termékét, pontosabban annak a nevét megváltoztatni hiba volt. Nem egyedülálló jelenség ez. Mások - bizonyos keresőprogramok - arra is vetemedtek, hogy tökéletesen kiépített szolgáltatásaikat, amelyeket rengetegen használtak előszeretettel és rendszeresen, szinte egyik napról a másikra kivonja a forgalomból. Indokot nem szolgáltattak, az ember pedig belefárad a töprengésbe. Így történt, slussz-passz. Valamit egészen biztosan jól csinálnak, mert profitjuk nem csökken - igaz nem vagyok a részvényesük - tevékenységüket töretlenül végzik tovább, de akkor is és azért is...

 

abstract-1277993_180.jpg

forrás:pixabay.com

 

Tessék nekem megmagyarázni, hogyan dobhatja ki az egyik az ablakon, egy a másik túléléséhez, sőt fejlesztéséhez, fejlődéséhez is elegendő anyagi forrását? Nem az üzleti szolidaritást hiányolom - mert olyan nincs - csak a józan ésszel szemben haladó gyakorlatot.

Azt mondják, hogy aki sír, attól el kell venni. Én azt mondom, hogy aki ilyen körülmények között nevet, attól kell elvenni, mert több lehet a színfalak mögött, mint amit mi gyerekek az előadáson láthatunk. És az a valami nem a bábművész sapkájának a bojtja.

Szólj hozzá

reklám pénz szakértelem arculat